شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تحویل بیش از ۴۰ پرنده زخمی به اداره محیط‌زیست آستارا از سوی مرزنشینان

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:27
برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا از تحویل بیش از ۴۰ گونه پرنده زخمی به این اداره از ابتدای سال جاری خبر داد و از اقدامات تیمارداری و رهاسازی آنها در زیستگاه‌های طبیعی پس از درمان خبر داد.

محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا، اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون، مرزنشینان آستارا بیش از ۴۰ پرنده زخمی از گونه‌های مختلف را به این اداره تحویل داده‌اند. وی افزود: این پرندگان از گونه‌های باارزش زیست‌محیطی همچون کرکس، سارگپه، دلیجه، عقاب تالابی و طاووسک بودند که در هرم غذایی نقش مهمی دارند.

سلامی ریک ادامه داد که پس از معاینه دامپزشک اداره دامپزشکی آستارا و انجام اقدامات درمانی، پرندگان زخمی با اطمینان از توانایی پرواز و ماندگاری در طبیعت، در زیستگاه‌های طبیعی خود رها شدند.

وی همچنین به اهمیت اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستا‌ها و شهر‌های حاشیه زیستگاه‌های حساس اشاره کرد و گفت این اقدامات موجب افزایش آگاهی مردم و تشویق آنها به تحویل گونه‌های مصدوم به محیط زیست شده است.

رئیس اداره محیط‌زیست آستارا از همکاری مردم تشکر کرد و از علاقمندان به محیط زیست خواست که در صورت مشاهده جانوران آسیب‌دیده در طبیعت، مراتب را به اداره محیط‌زیست اطلاع دهند تا اقدامات درمانی لازم برای احیای آنها انجام شود.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.