شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

رونمایی از تندیس «سرباز وطن»؛ نماد ایستادگی در قلب منطقه ۱۴ تهران

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:27
برنا - گروه اجتماعی؛ آیین رونمایی و نصب مجسمه «سرباز وطن در میدان نبرد» با حضور امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴، اقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، امیر شهرابی شهردار منطقه در آیین رونمایی سرباز وطن با گرامی‌داشت یاد دلاورمردان حافظ میهن و امنیت کشور، گفت: «در دوره جدید مدیریت شهری منطقه ۱۴، رونمایی و نصب تندیس‌هایی به یاد دلاورمردان، چهره‌های فرهیخته و شخصیت‌های مذهبی و قهرمانان ملی در اولویت قرار گرفته است؛ چرا که ارج نهادن به سرمایه‌های معنوی و هویتی، گامی مؤثر در تقویت روحیه خودباوری، انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و اعتلای فرهنگ ایثار در سطح محلات است.»

حجت الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی با اشاره به نقش هنر شهری در انتقال مفاهیم ارزشی، نصب این تندیس را گامی مؤثر در هویت‌بخشی به فضا‌های شهری عنوان کرد و افزود: «شهر تهران نیازمند نماد‌هایی است که روح ایثار و مسئولیت‌پذیری را به نسل جوان منتقل کند؛ آثاری که نه‌تنها جلوه بصری، تجسم عشق به ایران بلکه پیام فرهنگی عمیق داشته باشند.»

لازم به ذکر است:این اثر توسط هنرمند مجسمه‌ساز شریعت ساخته شده و با سازه بتنی و استراکچر فلزی، پس از اجرای استر، سیمان‌کاری، حجم‌پردازی و رنگ‌آمیزی نهایی تکمیل شده است. ارتفاع تندیس ۴.۵ متر بوده، در برابر شرایط جوی مقاوم است و فرآیند طراحی تا اجرای آن ۴۵ روز به طول انجامیده است.

یادآور می‌شود این مراسم در میدان نبرد با اجرای ویژه برنامه‌های حماسی و فرهنگی برگزارشد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.