شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

راه‌اندازی اتاق‌های مصرف برای معتادان هروئینی

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:28
برنا - گروه اجتماعی؛ طرح راه‌اندازی اتاق‌های مصرف برای معتادان هروئینی در ایران در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد. این طرح که بخشی از سیاست‌های کاهش آسیب به شمار می‌آید، به‌منظور کاهش آسیب‌های بهداشتی و اجتماعی مرتبط با مصرف مواد مخدر در حال آماده‌سازی است و در انتظار تایید نهایی از سوی رئیس‌جمهور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در چهارمین نشست تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر،  امیرحسین یاوری، معاون پیشگیری و درمان ستاد، از طرح راه‌اندازی "اتاق‌های مصرف" برای معتادان هروئینی خبر داد. این طرح که با هدف کاهش آسیب‌های بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر، به‌ویژه در بین معتادان متجاهر، طراحی شده است، در حال حاضر منتظر تایید نهایی از سوی رئیس‌جمهور می‌باشد.

اتاق‌های مصرف تحت نظارت، فضایی ایمن برای مصرف‌کنندگان مواد فراهم می‌آورد تا از انتقال بیماری‌های واگیردار و استفاده از سرنگ‌های آلوده جلوگیری شود. این طرح که با هدف ارتقای بهداشت عمومی و کاهش مرگ‌ومیر در میان معتادان اجرا می‌شود، در بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی نیز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

یاوری همچنین اشاره کرد که این طرح مکمل سیاست‌های کاهش آسیب است که پیش از این در مراکز ارائه شربت تریاک اجرا شده و اکنون در حال توسعه بیشتر است. راه‌اندازی اتاق‌های مصرف می‌تواند گامی مهم در جهت بهبود وضعیت بهداشت عمومی و حمایت از افراد معتاد باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.