شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور در مبارزه به‌‌موقع با آفت سن گندم

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:25
برنا - گروه اقتصادی؛ سازمان حفظ نباتات کشور بر مبارزه به موقع کشاورزان با آفت سن گندم در مزارع برای جلوگیری از خسارت و کاهش تولید تاکید کرد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: آفت سن گندم در مزارع جنوب کرمان، منطقه جنوبی استان فارس و هرمزگان ریزش کرده و احتمالا مبارزه با این آفت از یک هفته تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

سعید معین از کشاورزان خواست در سمپاشی مزارع خود تاخیر نکنند و به محض اعلام شبکه‌های مراقبت سازمان حفظ نباتات کشور، مبارزه با این آفت را برای جلوگیری از افت تولید و خسارت انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های زیر نرمال در پاییز امسال به جز در مناطق جنوبی کشور که بارش در حد نرمال بوده و احتمال کاهش بارندگی در بهار سال آینده، شرایط برای افزایش جمعیت آفت سن گندم به طور کامل در کشور فراهم شده است.

معین تصریح کرد: کاهش بارندگی و افزایش دما به تولید گندم دیم آسیب زده و ظرفیت تحمل در برابر آفات در این مزارع پایین آمده است و از این رو به محض اعلام مبارزه از سوی این سازمان، سمپاشی توسط کشاورزان باید انجام شود.

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.