شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تاکنون بار ۸۵۰ مگاوات مصرف غیرمجاز برق حذف شده است

صدا و سیما یکشنبه 10 خرداد 1405 - 19:31
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: از اسفند سال گذشته تا کنون بار ۸۵۰ مگاوات مصرف غیرمجاز از شبکه برق حذف شده که این عدد تا پایان خرداد به هزار و ۷۰۰ مگاوات خواهد رسید.     

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران دارای یک میلیون کیلومتر شبکه برق و ۶۰۰ هزار کیلومتر کابل است که این شبکه را به کنتور مشترکان وصل می‌کند.

محمد اله داد، مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید: میزان برقی که در این مسیر تلف می‌شود و به دست مصرف کنندگان نمی‌رسد مساوی با ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات است.

اله داد افزود: طبق عملیاتی که از اسفندماه شروع شده، تا کنون ۸۵۰ مگاوات بار غیرمجاز از روی شبکه برداشته شده است.

به گفته اله داد، این کاهش مصرف شامل برخورد با دستکاری کنتور و جمع آوری ترانس و دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین اعلام کرد: تا انتهای خرداد ۸۵۰ مگاوات دیگر از مصارف غیرمجاز شناسایی و از شبکه برق حذف می‌شود.

     

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.