به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران دارای یک میلیون کیلومتر شبکه برق و ۶۰۰ هزار کیلومتر کابل است که این شبکه را به کنتور مشترکان وصل میکند.
محمد اله داد، مدیرعامل شرکت توانیر میگوید: میزان برقی که در این مسیر تلف میشود و به دست مصرف کنندگان نمیرسد مساوی با ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات است.
اله داد افزود: طبق عملیاتی که از اسفندماه شروع شده، تا کنون ۸۵۰ مگاوات بار غیرمجاز از روی شبکه برداشته شده است.
طبق گفته اله داد این کاهش مصرف شامل برخورد با دستکاری کنتور و جمع آوری ترانس و دستگاههای رمزارز غیرمجاز میشود.
مدیرعامل شرکت توانیرهمچنین اعلام کرد: تا انتهای خرداد ۸۵۰ مگاوات دیگر از مصارف غیرمجاز شناسایی و از شبکه برق حذف میشود.