به گزارش ایرنا حمیدرضا محمدحسینی تختی، روز یکشنبه با اعلام آغاز رسمی رویه ترانزیت در بندر جاسک، از ورود موفقیتآمیز نخستین محمولههای خودرو از کشور عمان خبر داد.
وی افزود: پس از رایزنیهای گسترده و گرفتن مجوز موقت سهماهه از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، عملیات تخلیه نخستین محموله از این خودروها آغاز شد.
محمدحسینی تختی ادامه داد: در نخستین مرحله، ۲ فروند شناور لندینگکرافت حامل خودروهای وارداتی از طریق این بندر وارد شده که هر کدام شامل هشت دستگاه خودرو بود.
این مقام مسئول با تاکید بر ارایه خدمات بندری مناسب در جاسک با وجود محدودیتها و آسیبهای ناشی از جنگ و تجاوز آشکار دشمن، تصریح کرد: انتظار میرود محمولههای بعدی نیز در آینده بسیار نزدیک وارد بندر جاسک شوند.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت این رویداد، تأکید کرد: جایگاه ویژه بنادر منطقه مکران در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، بندرجاسک به دلیل موقعیت ویژه و نزدیکی به بنادر مهم کشور عمان از جمله بندر سویق و بندر مسقط، ظرفیت بالایی برای توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی دارد و اجرای رویه تخصصی ترانزیت خودرو میتواند نقش جاسک را در کریدورهای حملونقل منطقهای تقویت کند.
علاوه بر ترانزیت خودرو، رویههای گمرکی ترانزیت و واردات کالا نیز که پیش از این در بندر جاسک فعال نبود، راهاندازی شده و هماکنون عملیات تخلیه نخستین محمولههای ترانزیتی و وارداتی در حال انجام است.









