به گزارش ایرنا، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۸ اعلام کرد: در راستای آگاهی بخشی و تسهیل در امر مسیریابی شهروندان، نصب المانهای هویت دار و هم نام بلوار الغدیر را همزمان با دهه ولایت و امامت در دستور کار قرار گرفت.
حسین شهابی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص ماهیت نامگذاری معابر و اماکن عمومی، پس از اکران تندیس کاوه آهنگر در مبادی ورودی وخروجی بازار آهن ویراق آلات شاد آباد و گله اسب در مجاورت تقاطع دو بزرگراه متوسلیان به آزادگان، المانی برای نصب در مبادی ورودی و خروجی بلوار الغدیر همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و امامت طراحی و اکران عمومی شد.
️وی ادامه داد: نصب و اکران عمومی المان فلزی دست غدیر به وزن تقریبی یک تنی با بهره گیری از آلیاژ فولاد و رنگ مقاوم در برابر تغییرات جوی از زمره اقدامات اخیر معاونت در بخش بهبود سیما و منظر شهری و زیباسازی معابر و اماکن عمومی می باشد.
️به گفته این مقام مسئول، مدیریت شهری منطقه علاوه بر نصب و جانمائی تندیس کاوه آهنگر، گله اسب، دست غدیر، برای هویت بخشی به نام دیگر اماکن عمومی و معابر شاخص نیز برنامه ریزی در سالجاری دارد.
اخذ ۱۵۹ فقره سند تکبرگ در پروژههای اتابک و مینابی منطقه ۱۵
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران از اخذ ۱۵۹ فقره سند تکبرگ در پروژههای اتابک و مینابی منطقه ۱۵ خبر داد و این اقدام را گامی مهم در تثبیت حقوق مالکانه شهروندان و تسریع روند نوسازی شهری دانست.
علیاصغر کمالیزاده با اشاره به پیگیریهای مستمر این سازمان در حوزه امور ثبتی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ و پس از انجام هماهنگیهای لازم با اداره ثبت اسناد و املاک، برای ۱۵۹ واحد مسکونی در پروژههای اتابک و مینابی سند تکبرگ مالکیت صادر شد.
وی افزود: اخذ اسناد مالکیت، علاوه بر ایجاد امنیت حقوقی برای مالکان، زمینه بهرهمندی بهتر ساکنان از خدمات بانکی، تسهیلات مالی و انجام نقل و انتقالات رسمی را فراهم میکند و از مهمترین اقدامات در مسیر تکمیل پروژههای نوسازی به شمار میرود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران همچنین از اخذ سند تجمیعی پروژه D۳ خبر داد و گفت: سند این پروژه که پیش از این به بانک شهر واگذار شده بود، با مساحت تجمیعی ۳ هزار و ۱۱۴ مترمربع اخذ شد و فرآیندهای حقوقی و ثبتی آن به سرانجام رسید.
مجموعه ورزشی ازگل با رویکردی نوین در مدیریت انرژی به بهرهبرداری میرسد
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک گفت: مجموعه ورزشی ازگل با رویکردی نوین در مدیریت انرژی و استفاده از فناوریهای پاک، به عنوان یکی از مجموعههای بزرگ ورزشی با زیرساختهای زیستمحیطی در مرحله بهره برداری قرار گرفت.
مجید افشاری اظهار داشت: مجموعه ورزشی ازگل که با بهرهگیری از پنلهای انرژی تجدیدپذیر و ایستگاههای شارژ سریع خودروهای برقی، استانداردهای جدیدی را در پروژههای عمرانی شهری تعریف کرده است، گامی بلند در مسیر هوشمندسازی و حفاظت از محیط زیست به شمار میرود.
وی با اعلام پیشرفت ۹۵ درصدی این پروژه افزود: در این پروژه عملیات اجرایی سازه به پایان رسیده و هماکنون نصب انشعابات و محوطهسازی در حال انجام است.
افشاری با اشاره به مشخصات فنی این مجموعه ۵۲۰۰ مترمربعی در چهار طبقه افزود: این مرکز ورزشی شامل پارکینگ با ظرفیت ۶۰ خودرو، سالنهای تخصصی توپی، کشتی، ورزشهای رزمی، بدنسازی و فضاهای اداری است و نکته حائز اهمیت در این پروژه، توجه ویژه به محیط زیست با بهرهگیری از انرژیهای تجدیدپذیر و نصب ۴ دستگاه شارژ سریع خودروهای برقی است که آن را از سایر پروژههای مشابه متمایز میکند.
مجموعه ورزشی ازگل تا تیرماه سال جاری به طور کامل تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
اهتزاز ابرپرچم علوی در میدان قمر بنیهاشم(ع)
معاون خدمات شهری شهرداری منطقه هشت اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم، ابرپرچم سبزرنگ "علی ولیالله(ع)" به مساحت ۶۶ مترمربع در میدان قمر بنیهاشم(ع) منطقه ۸ به اهتزاز درآمد و جلوهای ویژه به فضاسازی شهری این منطقه بخشید.
سیدمهدی میرحسینی اظهار کرد: همچنین ابرپرچم شهدای خراسان رضوی با مساحت ۹۹ مترمربع نیز در یکی از نقاط شاخص منطقه نصب شد.
وی افزود: نصب پرچمهای مناسبتی عید قربان و غدیر خم در میادین و معابر، آذینبندی پلهای غیرهمسطح، فضاسازی ساختمانهای اصلی و نواحی، نصب ریسههای رنگی و نوری، اکران بنرهای مناسبتی بر روی سازههای فرهنگی، اهتزاز پرچمهای جمهوری اسلامی ایران و پرچمهای الوان، اجرای طاق نصرت در محله هفتحوض و نصب المانهای نوری از جمله اقدامات انجام شده به مناسبت عید سعید غدیر خم در سطح منطقه است.
تداوم کیفیت هوای سالم تهران
شاخص کیفیت هوای شهر تهران امروز یکشنبه دهم خردادماه روی عدد ۶۱ و در قابل قبول یا همان سالم قرار دارد و این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای شهر تهران در چنین شرایطی قرار داشت.
براساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون کیفیت هوای پایتخت، ۱۱ روز در وضعیت «پاک»، ۵۹ روز در وضعیت «قابل قبول» و همچنین ۲ روز «ناسالم برای گروه های حساس» قرار داشته است.












