به گزارش ایرنا، دکتر کامران محمدنیا روز شنبه در جمع خبرنگاران در بابل اظهار کرد: پس از دریافت شکایتهای مردمی و بررسیهای کارشناسی انجامشده، تخلفات یکی از پزشکان بابل محرز و حکم تعلیق ۶ ماهه وی از فعالیتهای پزشکی در کل جغرافیای درمانی کشور صادر شد.
وی با اشاره به اقدامات نظارتی مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در یک سال گذشته اظهار کرد : در این مدت، ۴۸۵ مورد بازدید از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه با هدف ارتقای کیفیت خدمات درمانی، نظارت بر رعایت ضوابط و پیشگیری از تخلفات احتمالی انجام شد.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی نیز ۶۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۲۱ درصد به تعزیرات حکومتی و ۵۲ درصد پروندهها به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد و ۱۴ درصد نیز اخطار کتبی دریافت کردند.
محمدنیا همچنین از ثبت و بررسی ۲۲۰ شکایت مردمی خبر داد و افزود: ۵۴ درصد شکایات به صورت حضوری و ۴۶ درصد از طریق سامانه ۱۹۰ دریافت شده که عمده موضوعات آن مربوط به عوارض درمان، کمبود تجهیزات، خرید خارج از مرکز درمانی و دریافت مبالغ خارج از تعرفه بود.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد : در نتیجه بازدیدها و رسیدگیهای انجامشده، ۱۸ مرکز درمانی پلمب، ۱۲ مرکز تعطیل و یک پزشک نیز از فعالیت پزشکی در سراسر کشور به مدت ۶ ماه محروم شد.
دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.
دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.
در زمان حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل حدود پنج هزار دانشجوی داخلی ۱۴۸ دانشجوی خارجی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد. بابل از جمله پنج شهر کشور است که طرح جدید پزشک خانواده در این شهرستان آغاز شد.










