شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

اعتراف پنتاگون: ۳۹ هواپیما در جریان جنگ علیه ایران از دست دادیم

پارسینه چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 22:37
یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد ایالات متحده از زمان آغاز جنگ علیه ایران ده‌ها هواپیما را از دست داده و شماری دیگر نیز آسیب دیده‌اند؛ اظهاراتی که بازتاب‌دهنده توان پدافندی ایران در مقابله با حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف شده است.

به گزارش پارسینه به نقل از نورنیوز، اد کیس، نماینده دموکرات کنگره آمریکا با استناد به گزارش یک نشریه نظامی آمریکا در اظهاراتی که بیانگر اعتراف به توان پدافندی مقتدرانه ایران در برابر متجاوزان آمریکایی صهیونیستی است،‌ گفت ایالات متحده از زمان آغاز جنگ علیه ایران در ۲۸ فوریه، ۳۹ هواپیما را از دست داده است.

کیس این اظهارات را در جلسه استماع ویژه کمیته سنا مطرح کرد.

مشاور سابق حسن روحانی گفت: برای توان نظامی ایران، ۴۷ سال زحمت کشیده شده است. به‌نظر من هیچ‌کس نمی‌داند ایران چقدر قدرت دارد.

وی گفت: طبق گزارش وبگاه وار زون، 39 هواپیما را (در جریان جنگ علیه ایران) از دست داده‌ایم.

 

به گفته این سناتور آمریکایی، 10 فروند هواپیمای دیگر ارتش آمریکا نیز آسیب دیدند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.