
به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما؛ فرشید پورحاجت ، دبیرکانون سراسری انبوهسازان در نامه ای به علی ابادی وزیر نیرو از وی درخواست کرد تا بخشنامه توانیر درباره تعرفه انشعاب لغو شد.
پورحاجت در این نامه با اعلام مراتب اعتراض جدی این کانون نسبت به ابلاغیه شماره ۲۹۲/۱۱/۱۴۰۵ مورخ ۱۴۰۵/۱/۸ شرکت مادر تخصصی توانیر، اعلام کرده است:
ابلاغیه مذکور در میانه التهابات اقتصادی ناشی از جنگ تحمیلی سوم و در آغازین روزهای سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت» نامگذاری گردیده، شوک ۱۰۰ درصدی افزایش هزینه انشعاب برق را بر پیکر نیمهجان صنعت ساختمان تحمیل خواهد نمود.
این اقدام در شرایطی صورت میپذیرد که سایر ارکان اجرایی و خدماتی کشور با درک شرایط خطیر جنگی و در راستای تحقق شعار سال نسبت به توقف افزایش تعرفهها و تعلیق بخشی از مطالبات خود اقدام نمودهاند.
تصمیم یکجانبه و فاقد پشتوانه کارشناسی شرکت توانیر که بدون اخذ نظر تشکلهای ذینفع اتخاذ شده است، مصداق بارز سنگاندازی در مسیر مقاومت اقتصادی و بازسازی کشور میباشد.
بدیهی است افزایش هزینه انشعابات بلافاصله به قیمت تمامشده مسکن سرریز نموده و ضمن دامن زدن به تورم، امنیت روانی سرمایهگذاران و اشتغال پایدار در حوزه ساختمان را در شرایط حساس کنونی با مخاطره جدی مواجه خواهد ساخت.
عملکرد مدیریت شرکت توانیر در صدور این ابلاغیه در تضاد آشکار با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت ملی و تأمین امنیت اقتصادی ارزیابی میگردد؛ لذا این کانون به نمایندگی از بخش خصوصی حوزه تولید و عرضه مسکن و ساختمان کشور ضمن اعتراض رسمی به روند جاری در آن شرکت، خواستار ورود فوری و قاطع حضرتعالی برای تحقق موارد ذیل میباشد:
۱- ابطال یا تعلیق فوری و بدون قید و شرط ابلاغیه شماره ۲۹۲/۱۱/۱۴۰۵ به منظور جلوگیری از بروز التهاب بیشتر در بازار مسکن و حفظ آرامش روانی فعالان اقتصادی.
۲- صدور دستور تذکر جدی به سرپرست شرکت توانیر بابت اتخاذ تصمیمی شتابزده که مغایر با سیاستهای کلان کشور در سال اقتصاد مقاومتی و شرایط خاص جنگ تحمیلی سوم بوده است.